Gravar

I närheten av där jag bor finns en stor begravingsplats. Jag vandrar runt där ofta,  i stillhet bland  de få  besökarna. Och en och annan som arbetar med att sköta om platsen.

Det står små skyltar att det är förbjudet att fotografera men det är alltid svårt att låta bli.
Här är det begravningar ofta och då går jag undan. Jag rör mig inte heller runt de gravar som fortfarande har levande kring sig. Men många gravar här är gamla och förfallna. Klädda i mossa och övervuxna med murgröna, trasiga och hopsjunkna. Precis som i livet på går här ett ständigt organiskt förfall som gör mig ödmjuk.

Grav

Kommentera

