Flytt

När jag var 16 flyttade jag för först gången hemifrån. Jag flyttade ganska långt men inte under så lång tid. Två månader var jag barnflicka hos en familj. Jag hade en bra men ganska ensam sommar, jag körde runt på min vespa och tittade på diverse kyrkor, utgrävningar och blomsterängar. Inte så stor skillnad mot det liv jag lever idag.Barnet jag passade var litet och oftast en rar unge. Men ett par kvällar när föräldrana var borta skrek hon oavbrutet,  vilket fick mig att känna mig otillräcklig. Jag var på Gotland och jag blev rent förälskad. I Många år efteråt reste jag ditt lite då och då.

Men sedan fick jag andra resmål och Gotland fick vänta. Men så för ett par år sedan tog jag färjan ditt igen.Efter den resan visste jag att dit behöver jag aldrig återvända igen. En både skön o konstig känsla.

Flyttar på saker

Kommentera

