Språkresa

När jag var 16 skickades jag på språkresa till Friedrichshafen i Sydtyskland. Där bodde jag tillsammans med en annan svensk flicka hos en snäll familj. Jag har många lustiga minnen från den resan bla sa Susanne rumskompisen till mig att hon undrade om jag någonsin skulle få en pojkvän när jag inte hade haft det de tidigare 16 åren. Dessutom hade vi köpt ett par nya sandaler i Malmö innan avresan vilket gjorde att jag hade minst 10 blåsor på var fot efter ett par dagar. De sandalerna fick sen min svägerska. På lördag eftermiddagana vid tre samlades de tyska ungdomarna en källare och där var det disko.  Praktisk för det var ju mörk som mitt i natten. Dit var också vi svenskar välkomna. Jag träffade en söt pojke som hette som en symaskin. Men han var egentligen mer intresserad av den erfarna rumskompisen.

Basilika och risrulle

2 reaktioner på ”Språkresa

Kommentera

