Söndagen den 13 mars 2011

Idag fyller bästis 60, det är fullständigt obergipligt att vi är gamla, inte nästan vuxna  , inte medelålders,  inte nästan gamla, vi är gamla. Hur gick det till? Så fort i en utandning är vi här – vi är inte i blåsippebacken, en solig, varm marsdag 1961- backen  som ligger i det som för alltid kommer att vara Hemma. Utan vi finns på olika platser så olika men fortfarande så lika.

En reaktion på ”Söndagen den 13 mars 2011

  1. Ja, och idag fyller min bästis 58! Vi brukar skoja och säga att nu är vi jämnåriga ett par månader, jag fyller inte 59 förrän i sommar. Min 92-åriga mamma blev helt chockad igår när jag sa att jag fyller 59 i sommar. Jag är minst av fem

Kommentera

